VAASAN YLIOPISTO
Pääsivu | Tutustu yliopistoon | Ajankohtaista | Opiskelu | Tutkimus | Palvelut | Yhteystiedot

Vaasan yliopisto tiedottaa 8.2.2002

Tiedotearkisto

KTT PIRJO LAAKSOSESTA MARKKINOINNIN PROFESSORI

KTT Pirjo Laaksonen Vaasan yliopiston hallitus on 8.2. pitämässään kokouksessa nimittänyt kauppatieteiden tohtori Pirjo Laaksosen liiketaloustieteen, erityisesti markkinoinnin professorin virkaan 1.3.2002 lukien.

Pirjo Laaksonen on syntynyt 25.10.1957 Kokkolassa. Hän on opiskellut Vaasan kauppakorkeakoulussa ja väitellyt kauppatieteiden tohtoriksi vuonna 1992 Vaasan yliopistossa. Laaksonen on toiminut Vaasan korkeakoulussa/yliopistossa assistenttina, yliassistenttina, tutkijana, apulaisprofessorina ja professorina 1980-97. Vuodesta 1997 lähtien Laaksonen on hoitanut markkinoinnin professorin virkaa Vaasan yliopistossa.

Pirjo Laaksosen varhaisemmat tutkimukset liittyvät kuluttajatutkimukseen, erityisesti tuotemerkitysten ja kuluttajien arvojen välisen yhteyden tutkimiseen sekä behavioristisen ja kognitiivisen kuluttajatutkimuksien koulukuntien välisten erojen tarkasteluun.

Viime vuosina Laaksosen tutkimusaiheet ovat käsitelleet huonekalujen tuotekehittelyyn liittyviä kysymyksiä alueellisen talouden näkökulmasta sekä merkkimarkkinoinnin merkitysrakenteisiin liittyviä ongelmia. Laaksonen on tutkimuksissaan käyttänyt harvinaista ja vaativaa "tikapuutekniikkaa".

Pirjo Laaksonen on saanut vuonna 1995 kansallisen opetuspalkinnon parhaana kauppatieteellisenä luennoitsijana. Marraskuussa 2001 hänet valittiin Kulutustutkimuksen seuran puheenjohtajaksi.

Lisätietoja:
professori Pirjo Laaksonen, puh. 06-324 8285

Copyright © 2002 VAASAN YLIOPISTO. Webmaster@uwasa.fi, 8.2.2002.