3.2.2 TE-hallinnon asiakaspalvelukeskus
TE-hallinnon asiakaspalvelukeskus, työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus
TE-viranomainen, joka palvelee koko Suomea puhelimitse ja verkossa pyrkien ohjaamaan asiakkaat enenevässä määrin verkkoasiointiin ja valtakunnallisiin puhelinpalveluihin
TE-hallinnon asiakaspalvelukeskus arvioi yhdessä TE-toimiston  ja ELY-keskuksen  sekä asiakkaan  itsensä kanssa asiakkaan palvelutarpeen, jonka perusteella palveluita tarjotaan. Palvelut käsittävät valtakunnallisen puhelinpalvelun Työlinjan, Talousapu-neuvontapalvelun ja Yritys-Suomi -puhelinpalvelun, joka tiedottaa, ohjaa ja neuvoo yritystoiminnan aloittamiseen ja julkisiin yrityspalveluihin liittyvissä asioissa.
 
 
Lähteet: Julkiset työvoima- ja yrityspalvelut (2017); Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta (2012) 1:4; Työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus aloitti toimintansa (2017); TE-palvelut aina saatavilla (2016)