AUTO3250 TIETOKONEPELIT, COMPUTER GAMES
Toteutus:
-Lv. 2009-2010: Harjoitustyö, suullinen palautuskeskustelu.
Sisältö ja suoritusohje:
Tietokonepelit-kurssi syventää opiskelijan ohjelmointitaitoja, tekoälyn käyttöä ja (fysikaalisten) järjestelmien mallintamista.
Kurssi tukee esim. seuraavien automaatiotekniikan (ja muidenkin oppiaineiden) aihealueiden/kurssien hallintaa:
Olio-ohjelmointi, tapahtumien käsittely, tietorakenteet.
Graafiset käyttöliittymät ja käytettävyys.
Konenäkö ja kuvanmuodostus.
Mekatroniikka, robotiikka (fysikaalinen mallinnus).
Tekoäly.
Ohjelman kompleksisuuden minimointi, reaaliaikaisuus.
Kurssi suoritetaan sopimalla kurssin pitäjän kanssa harjoitustyön aiheesta ja käytettävästä taustamateriaalista (oppikirjat, yms.). Harjoitustyön aikana ja sen valmistuttua käydään kurssin pitäjän kanssa suullisia ohjaus- ja palautuskeskusteluja, joissa harjoitustyön etenemistä ohjataan ja seurataan sekä varmistetaan keskeisten taustamateriaalin asioiden omaksuminen.
Kurssi arvostellaan harjoitustyön ja keskusteluiden perusteella.
Kirjallisuutta:
David Brackeen: Developing Games in Java. New Riders, USA, 2004.
David H. Eberly: Game Physics. Elsevier, USA, 2004.
Harjoitustyöaiheita
Oma aihe ...
To the front page of ~jako
URL="http://lipas.uwasa.fi/~jako/games/index.html"