AUTO3250 TIETOKONEPELIT, COMPUTER GAMES

Toteutus:
-Lv. 2009-2010: Harjoitustyö, suullinen palautuskeskustelu.

Sisältö ja suoritusohje:

Tietokonepelit-kurssi syventää opiskelijan ohjelmointitaitoja, tekoälyn käyttöä ja (fysikaalisten) järjestelmien mallintamista.

Kurssi tukee esim. seuraavien automaatiotekniikan (ja muidenkin oppiaineiden) aihealueiden/kurssien hallintaa:
  • Olio-ohjelmointi, tapahtumien käsittely, tietorakenteet.
  • Graafiset käyttöliittymät ja käytettävyys.
  • Konenäkö ja kuvanmuodostus.
  • Mekatroniikka, robotiikka (fysikaalinen mallinnus).
  • Tekoäly.
  • Ohjelman kompleksisuuden minimointi, reaaliaikaisuus.

  • Kurssi suoritetaan sopimalla kurssin pitäjän kanssa harjoitustyön aiheesta ja käytettävästä taustamateriaalista (oppikirjat, yms.). Harjoitustyön aikana ja sen valmistuttua käydään kurssin pitäjän kanssa suullisia ohjaus- ja palautuskeskusteluja, joissa harjoitustyön etenemistä ohjataan ja seurataan sekä varmistetaan keskeisten taustamateriaalin asioiden omaksuminen.
    Kurssi arvostellaan harjoitustyön ja keskusteluiden perusteella.

    Kirjallisuutta:
  • David Brackeen: Developing Games in Java. New Riders, USA, 2004.
  • David H. Eberly: Game Physics. Elsevier, USA, 2004.

  • Harjoitustyöaiheita

    Oma aihe ...


    To the front page of ~jako

    URL="http://lipas.uwasa.fi/~jako/games/index.html"