2.2.2 työnantajarekisteri
työnantajarekisteri
asiakastietojärjestelmä , johon tallennetaan työnantaja-asiakkaan  asiakkuutta, asiointia, toimintaa ja palveluntarvetta koskevat tiedot
TE-toimiston asiointia koskevia tietoja ovat esimerkiksi yhteydenotot ja päätökset. Toimintaa kuvaavia tietoja ovat esimerkiksi henkilöstörakenne ja kehitysnäkymät. Palvelutarvetta koskevilla tiedoilla tarkoitetaan esimerkiksi rekrytointitarvetta ja sen organisointia. Lisäksi rekisteriin voidaan merkitä asiakirjoja, päätöksiä, seuranta- ja maksutietoja, sopimuksia ja työvoima- ja yrityspalvelujen suunnittelua ja toimeenpanoa koskevaan koulutukseen liittyviä tietoja.
Oheinen kuvio esittelee työnantajarekisteriin tallennettavia tietoja.
 
 
graphic
 
 
Lähteet: Työ- ja elinkeinoministeriön ohje julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain ja asetuksen soveltamisesta (2017), 118x; Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta (2012) 13:3